Zaświadczenie dotyczące uproszczonego planu urządzenia lasu on-line – instrukcja krok po kroku

Uprzejmie informujemy, że w naszym Starostwie została uruchomiona nowa e-usługa – możliwość złożenia wniosku i pobrania on-line zaświadczenia na temat (nie)objęcia działki uproszczonym planem urządzenia lasu.

Co należy zrobić, aby uzyskać zaświadczenie on-line?

W pierwszym kroku, należy wejść na stronę piaseczynski.e-mapa.net. Po wejściu na stronę, należy kliknąć na ikonę koszyka zakupowego:

Następnie, z listy należy wybrać pozycję „Wnioski i formularze”:

Po wybraniu tej opcji, zostaniemy przekierowani na stronę Systemu Wniosków Elektronicznych Starostwa Powiatowego w Piasecznie. Na tę chwilę, do wyboru dostępna jest wyłącznie jedna opcja – „Wniosek o wydanie zaświadczenia dotyczącego działki o objęciu uproszczonym planem urządzenia lasu”. Należy kliknąć w tę opcję:

Po kliknięciu, otworzy się formularz wniosku, w którym należy uzupełnić dane wnioskodawcy (nasze) oraz dane działki (działek), dla której potrzebujemy zaświadczenia. Po uzupełnieniu swoich danych osobowych w części opisanej jako „Dane wnioskodawcy”, wskazujemy dane działki w części opisanej jako „Dane nieruchomości”. Z listy wybieramy gminę, następnie obręb ewidencyjny, po czym numer działki. Numery działek należy wpisywać pojedyńczo! Po uzupełnieniu danych działki, zatwierdzamy je, klikając niebieski przycisk ze znakiem plus:

Po zatwierdzeniu działki, pojawia się ona w sekcji „Lista wybranych działek ewidencyjnych”. Kolejne działki dodajemy w analogiczny sposób, wybierając gminę, obręb i numer działki oraz zatwierdzając przyciskiem z ikoną plusa. Po dodaniu do listy wszystkich pożądanych działek, należy zaakceptować warunki przetwarzania danych osobowych, klikając w ikonę przełącznika. Na sam koniec, należy kliknąć niebieski przycisk z napisem „Wygeneruj dokument”:

Pojawi się okienko zatytułowane „Informacje o dokumencie”. Aby ostatecznie upewnić się, że wszystkie dane zostały podane prawidłowo, można teraz kliknąć w link do pobrania wygenerowanego wniosku o zaświadczenie (link jest zatytułowany „Kliknij tutaj, aby go pobrać”). Jeżeli wszystkie dane się zgadzają, należy ostatecznie zatwierdzić wniosek, klikając w niebieski przycisk z napisem „Kontynuuj”:

W ten sposób wniosek ostatecznie składamy wniosek o wydanie zaświadczenia. Zostaniemy przekierowani na stronę operatora płatności on-line.
Po uiszczeniu płatności, zamówione zaświadczenie zostanie przesłane na adres e-mail podany we wniosku.

Zachęcamy do korzystania z nowej funkcjonalności!

Przeczytaj także