Modernizacja EGiB w obrębie Okrzeszyn, gm. Konstancin-Jeziorna
O nas
Wydział Geodezji i Katastru
Wydział Geodezji i Katastru jest jednym z 18 wydziałów/biur funkcjonujących w strukturze Starostwa Powiatowego w Piasecznie.
Wydział Geodezji i Katastru realizuje przede wszystkim zadania administracji rządowej z zakresu geodezji i katastru szczebla powiatowego związane z prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Aktualnie Wydział liczy około 60 pracowników.
Pracami Wydziału kieruje Geodeta Powiatowy, który jednocześnie pełni funkcję Naczelnika Wydziału – więcej informacji
Wydział Geodezji i Katastru prowadzi sprawy z zakresu:
- ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
- ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych
- ustawy z dnia 29 czerwca 1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych
- ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną w zakresie regulacji dróg powiatowych
- ustawy z dn. 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami w zakresie regulacji stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa
W szczególności do zadań Wydziału należą:
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej
- zakładanie i modernizacja geodezyjnych osnów szczegółowych
- prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym w szczególności jej aktualizacja, udostępnianie i modernizacja,
- prowadzenie geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu, w tym w szczególności jej aktualizowanie i udostępnianie,
- prowadzenie rejestru cen nieruchomości, w tym jego uzupełnianie, aktualizowanie i udostępnianie,
- prowadzenie bazy danych obiektów topograficznych BDOT 500, w tym jego uzupełnianie, aktualizowanie i udostępnianie,
- przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie map i tabeli taksacji,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- koordynowanie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
- rozpatrywanie i merytoryczne prowadzenie spraw z wniosków osób fizycznych i prawnych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej dotyczących geodezji, kartografii i katastru na poziomie powiatu,
- rozpatrywanie oraz merytoryczne prowadzenie spraw w zakresie ochrony gruntów rolnych, w tym wyłączenia gruntów z produkcji rolnej oraz rekultywacji gruntów,
- rozpatrywanie oraz merytoryczne prowadzenie spraw w zakresie wspólnot gruntowych i mienia gromadzkiego w zakresie zadań starosty,
- regulacja stanu prawnego gruntów w pasach dróg powiatowych,
- regulacja stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa, którymi gospodaruje Starosta
- współdziałanie z innymi organami i jednostkami w zakresie spraw geodezyjno-kartograficznych.
W ramach realizacji zadań Wydział Geodezji i Katastru prowadzi:
- powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny
- ewidencję gruntów i budynków
- rejestr cen nieruchomości
- geodezyjną ewidencję sieci uzbrojenia terenu
- rejestr szczegółowych osnów geodezyjnych
- bazę danych obiektów topograficznych (BDOT500)
- koordynację usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu w ramach narad koordynacyjnych
- mapę zasadniczą
Powiat piaseczyński obejmuje 6 gmin, w tym:
- 4 gminy miejsko-wiejskie: Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Piaseczno, Tarczyn
- 2 gminy wiejskie: Lesznowola, Prażmów;
co stanowi 10 jednostek ewidencyjnych:
- Góra Kalwaria – miasto
- Góra Kalwaria – obszar wiejski
- Konstancin-Jeziorna – miasto
- Konstancin-Jeziorna – obszar wiejski
- Lesznowola
- Piaseczno – miasto
- Piaseczno – obszar wiejski
- Prażmów
- Tarczyn – miasto
- Tarczyn – obszar wiejski,
w których łącznie jest 385 obrębów ewidencyjnych (obrębów miejskich jest 175; obrębów wiejskich jest 210).